Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2009 20:43 - Съветът по туризъм прекратява диалога с общинската администрация, защото това просто не е диалог....
Автор: plovdivtourism Категория: Туризъм   
Прочетен: 1902 Коментари: 2 Гласове:
0

Последна промяна: 09.06.2009 12:40


Съвет по туризъм-Пловдив прекратява диалога си с общинската администрация, обявиха от сдружението с нестопанска цел на пресконференция, предхождаща Общото годишно събрание на организацията. Сдружението многократно алармира обществеността, че поради мудността и некомпетентостта на Общината загиват добри замисли в туризма. Инициираният и до голяма степен съставен от Съвета по туризъм най-важен документ в бранша – „Стратегия за развитие на туризма в Пловдив” – не е работещ, защото няма специализиран административен капацитет в общинската администрация.
Въпреки многократно водените разговори, както и след официалното предложение на Любозар Фратев, в качеството му на председател на УС на Съвет по туризъм и на общински съветник, за нова административна структура в Община Пловдив, промяна няма.
На 17 ноември м. г. председателят на УС и общински съветник Любозар Фратев депозира до кмета Славчо Атанасов писмено предложение за създаване на работеща общинска структура в областта на туризма, щатно оформена като отдел в една новосформирана дирекция „Култура и туризъм” – на подчинение на зам.-кмета по образование, култура, младежки дейности и туризъм.  След като за 6 месеца освен обещания нямаше никакви реални действия, с изключение на назначението на Н. Тончев, на 12 май т. г. Любозар Фратев отправи от микрофона на сесия остро питане за забавата и застрашеното изпълнение на поредния план за туризма и за т.г. На сесията на 28 май кметът отговори, че до 11 юни ще предложи на Общинския съвет управленска структура за туризма на база на предложението на Съвета по туризъм. Според Съвета по туризъм липсата на административен ресурс води до непълноценното и несвойствено усвояване на набираните в бюджета на Община Пловдив финансови средства от приходите в туризма. Те или  не се използват в пълен размер, или се харчат неправомерно.
Въпреки нашите усилия за диалог да създаде адекватна структура за управление на туризма, очакванията ни не се оправдаха, каза Любозар Фратев. Със зам.кмета имаме чудесно разбирателство понякога, но различни виждания. Амбицията на хората в  Съвет по туризъм са по-големи. На практика диалогът се превръща в монолог. На писмата се отговаря след 7 месеца. Не се предоставят в срок протоколи от комисии, въпреки че нашите членове участват в тях. За съжаление ние не чувстваме онази ръка, която е необходима. Считаме, че усилията на Община Пловдив в областта на туризма са недостатъчни. На въпроса на журналист в какво ще се изразява спирането на диалога Любозар Фратев отговори съвсем конкретно. Нашите хора ще продължат да участват в комисиите, те ще продължават да изпълняват задълженията си, които са поели, въпреки всичко. Но ние ще откажем отново да пишем програмите, които общината така и не изпълнява. Или пък общинската администрация изпълнява в онази си част, която е предложена от общината или има някаква полза може би - допълни г-н Бозуков, секретар на Управителния съвет на сдружението, като визира рекламните поръчки. Ние не можем да продължаваме да правим PR-а на общината.
В тази връзка от сдружението поискаха час по-скоро да се представи от Община Пловдив поръчаната и изработена от австрийската фирма "Дач туризъм" "Стратегия за маркетинг и реклама на град Пловдив". На нейните работни етапи присъстваха представители на Съвет по туризъм и отново никой не знае какъв е резултата от труда им. Същото важи и за правилника на туристическия център, финансиран от Съвет по туризъм и изработен от г-н Линке от SES - Германия. Разноските за специалиста са били 1309 лв и целта на този труд е била да зададе правила, стандарти, норми за по-ефективна работа. Сега от общинските служители е написан нов правилник, който така и не е представен на никого, макар и многократно обещаван от г-н Шопов. От сдружението съобщиха, че съгласно чл.12, ал. 1, т.4 правилата за по-добра организация във всички сегменти на бранша са право и обект и на местните туристически сдружения и несъгласуването на подобни действия, още провече че там работи и представител на Съвет по туризъм, е явно пренебрежение към правилата изобщо. 
            image                        image
Момент, в който г-н Фратев цитира отчетния доклад, с който ден преди това се е запознал и г-н Шопов и го е приел

На пресконференцията бяха обобщени няколко възлови теми, които като гордиеви възли в туризма няма да се решат с обикновено разсичане. Изведените проблеми, заради които от сдружението просто не можаха да останат равнодушни вече твърде дълго време, са неспазване и неизпълнение на някои от задълженията от страна на Община Пловдив, липса на прозрачност върху дейността й, залежаващи средства и разходвани за какви ли не други нетуристически цели поради липса на компетентни кадри.
Примери за това са посочени и в отчетния доклад за дейността на сдружението. Данните от него бяха представени и на журналисти. В него ясно е казано, че неизползваният остатък за последните няколко години непрекъснато расте и от 300 х. лв. се е увеличил на  478 х. лв. за 2007 г., а 2008 г. бележи нов рекорд –  593 477 лв. – при план 855 700 лв.
Голяма част (над 22%) от разходваните 262 223 лв., по мнение на Съвета по туризъм, не са били по целесъобразност.
Увеличаващият се ежегодно със 100 х. лв. неизползван финансов ресурс, при крещящата нужда от инвестиции в туристическата инфраструктура на града и липсата на адекватни действия от страна на ръководството на Общината, сериозно тревожи представителите на туристическия бранш. Според тях това е реална заплаха за изпълнението на "Плана за развитие на туризма за 2009 г."
От Съвета по туризъм са категорични, че ако час по-скоро в Общината не задейства нова структура в областта на туризма, Пловдив няма да има добро бъдеще на популярна и търсена туристическа дестинация. Това многократно на събрания са заявявали представителите на сдружението и са поставяли въпросите ребром на г-н Шопов. Явно обещанията са били твърде много и вече се е случила наяве приказката за овчарчето Калитко, на което никой вече не вярвал.
Все пак г-н Фратев ясно заяви пред журналисти, че думите му може да са провокативни, но те са повод някой най-накрая да направи нещата да се случат. Ако това наистина е така, дано управляващите изпълнят намеренията си, защото този диалог е важен не само за тях самите като институция, а за гражданите на Пловдив, които могат да печелят и добият по-добри възможности и доходи чрез привличане на туристи, тоест чрез реализиране на печалби в града ни.
 

Допълнителни бележки:
Цитираните факти са представени и със съпътстващи документи. Моля, проследете следния линк:
Решение № 177 на Общински съвет, взето с Протокол № 9 от 14 май 2009 г.
http://jurist.banksoft-bg.com/docView.aspx?docID=10238
В приложенията на същия линк
- Отчет по изпълнение на Годишната програма за развитие на туризма на Община Пловдив за 2008 г.
- Годишна програма за развитието на туризма в Община Пловдив за 2009 г. /Приложение 2/
 

Как журналистите, присъствали на пресконференцията, отразяват новината.
http://www.radioplovdiv.bg/index2.php?content=news&id=2273
http://news.plovdiv24.com/93594.html
http://vbox7.com/play:19d4c5e1
http://marica.bg/show.php?id=5385
http://www.plovdiv-online.com/plowdiw/sawetat-po-turizam-prekaswa-wrazki-sas-slawcho.html
http://potv.blog.bg/novini/2009/06/03/syvetyt-po-turizym-prekratiava-dialoga-s-obshtinskata-admini.343741
http://potv.blog.bg/novini/2009/06/04/skandalyt-s-turizma-na-plovdiv-se-razgaria-slavcho-vs-bozuko.344263
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=147118

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=362473

ТЕМА С ПРОДЪЛЖЕНИЕ - А ВСЪЩНОСТ КАКВО СЕ СЛУЧВА В ТУРИСТИЧЕСКИЯ ЦЕНТЪР?

http://potv.eu/93840.html
http://marica.bg/show.php?id=5385
http://potv.eu/94036.html

 




Гласувай:
0



1. plovdivtourism - Авицена
09.06.2009 12:39
Ах, пак в общината оплескали. Те какво ли не са омазалиииииииии, оакалииииииииии. Тогава всички в тоалетната - нали кметчето открива тоалетни.
цитирай
2. plovdivtourism - баба яга
09.06.2009 13:04
да ги ометат
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: plovdivtourism
Категория: Туризъм
Прочетен: 74892
Постинги: 15
Коментари: 7
Гласове: 30
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031